فورد قراردادهای اجاره ای انعطاف پذیر موستانگ Mach-E را به رانندگان اوبر در سه شهر ارائه می دهد
Ford’s Drive pilot به رانندگان کمک میکند تا به مشتری خودروهای برقی تبدیل شوند.
رانندگان اوبر زمانی که بخواهند به خودروهای برقی روی بیاورند، فقط به خودروهای تسلا دسترسی آسانی ندارند. فورد و اوبر در حال راهاندازی برنامه آزمایشی Drive گستردهای هستند که اجارهای انعطافپذیر Mustang Mach-E را برای رانندگان در لسآنجلس، سن دیگو و سانفرانسیسکو فراهم میکند. اپراتورها اجاره نامه ها را با افزایش یک تا چهار ماهه انتخاب می کنند و Mach-E خود را ظرف دو هفته دریافت می کنند. پس از آن، آنها از یک برنامه Ford Drive برای رسیدگی به پرداخت ها و تعمیر و نگهداری استفاده می کنند. در همین حال، فورد ناوگان کراس اوورهای الکتریکی را از نمایندگی ها خریداری کرده و از آنها برای خدمات استفاده می کند.
اجاره 199 دلار در هفته شامل 500 مایل و 249 دلار در هفته برای 1000 مایل ، هزینه دارد. رانندگان برای هر مایل اضافی بیش از آنچه طرحشان ارائه می دهد 20 سنت می پردازند.
سال گذشته فورد و اوبر در ابتدا درایو را در سن دیگو با بیش از 150 خودروی موستانگ ماخ-ای در ناوگان آزمایش کردند. این شرکت ها نگفتند که اجرای اولیه چقدر موفقیت آمیز بوده است، اما آنها خاطرنشان می کنند که کالیفرنیا بهترین بازار اوبر برای تقاضای خودروهای برقی است. فورد میگوید نزدیک به 10 درصد از کل مسافتهای پیموده شده مسافری تا اواخر سال 2022 با خودروهای برقی تکمیل شده است.
برای واجد شرایط بودن، رانندگان باید حداقل دارای رتبه 4.85 ستاره و بیش از 150 سفر باشند. موستانگ ارائه شده یک مدل دیفرانسیل عقب بدون حاشیه با برد 247 مایل است، اگرچه دارای کمک راننده CoPilot360 است.گزینه اجاره مطابق با هدف اوبر برای تبدیل شدن به یک سرویس بدون آلایندگی در آمریکای شمالی و اروپا تا سال 2030 است. این از نظر تئوری باعث می شود خودروهای برقی برای رانندگانی که نمی توانند متعهد به خرید یا اجاره چند ساله باشند، قابل دوام تر باشد. اوبر همچنین این پیشنهاد را با 1 دلار اضافی برای هر سواری (تا 4000 دلار در سال) و گزینه خدمات رسانی به مسافران Comfort Electric ممتاز می کند. نه اینکه اوبر انتخاب زیادی داشته باشد. کالیفرنیا نیاز دارد که تا سال 2030 اکثر خودروهای سواری برقی شوند، در حالی که شهر نیویورک خواهان تعویض عمده فروشی در همان سال است.
در همین حال، فورد با قرار دادن Mach-E به دست رانندگانی که در غیر این صورت یک خودروی الکتریکی تسلا را از طریق هرتز اجاره میکنند، سود میبرد. این امر باعث افزایش قرار گرفتن در معرض نام تجاری برای مسافران نیز می شود و به پیشنهاد فورد برای تثبیت خود به عنوان یک شرکت حمل و نقل عمومی کمک می کند. چالش صرفاً رقابت با حجم عظیم تسلا است. قرارداد هرتز تا 50000 خودروی برقی تسلا را در جادههای آمریکا قرار میدهد و Ford’s Drive pilot در مقیاس فعلی رقابت نخواهد کرد.
