توییتر از قانون کار داوطلبانه اتحادیه اروپا در برابر اطلاعات نادرست خارج شد

توییتر از قانون کار داوطلبانه اتحادیه اروپا در برابر اطلاعات نادرست خارج شد

کمیسر اروپایی، تیری برتون گفت که این شرکت هنوز “تعهداتی” دارد که باید به آنها احترام بگذارد.

تیری برتون(@ThierryBreton)   26 مه 2023 ، کمیسر بازار داخلی اتحادیه، در توییتی که توسط TechCrunch مشاهده شد، گفت توییتر از «معاهده عمل» اتحادیه اروپا در برابر اطلاعات نادرست خارج شده است. اما تعهدات باقی می ماند. شما می توانید بدوید اما نمی توانید پنهان شوید. برتون با اشاره به قانون خدمات دیجیتال اتحادیه اروپا گفت: تیم‌های ما برای اجرا آماده هستند. از 25 آگوست، DSA به “پلتفرم های آنلاین بسیار بزرگ” مانند توییتر نیاز دارد تا در تعدیل محتوا فعال تر باشند.

توییتر بخش ارتباطاتی را اداره نمی کند. Engadget می تواند برای اظهار نظر با آن تماس بگیرد. قبل از تصاحب ایلان ماسک در اکتبر گذشته، توییتر در سال 2018 در کنار شرکت هایی مانند متا، گوگل و تیک تاک، قانون اتحادیه اروپا در برابر اطلاعات نادرست را امضا کرد. در حالی که این کد داوطلبانه است، اتحادیه اروپا در ژوئن 2022 اعلام کرد که پایبندی به این توافق برای انطباق با DSA محسوب می شود. همانطور که TechCrunch اشاره می‌کند، تصمیم توییتر برای خروج از قرارداد تنها سه ماه قبل از شروع اجرای DSA توسط اتحادیه اروپا به نظر می‌رسد که این شرکت قصد دارد قوانین اتحادیه در مورد تعدیل محتوا را نادیده بگیرد.

با این حال ، نادیده گرفتن DSA می تواند به یک مبارزه گران قیمت برای توییتر و ایلان ماسک تبدیل شود. این قانون به مقامات اتحادیه اروپا اجازه می دهد تا حداکثر 10 درصد از گردش مالی سالانه جهانی را برای تخلفات، با احتمال جریمه تا 20 درصد از گردش مالی در سراسر جهان برای موارد مکرر عدم رعایت مجازات تعیین کنند. کمیسیون اروپا همچنین گفته است که عدم رعایت مکرر می تواند منجر به مسدود کردن دسترسی اتحادیه اروپا به خدمات متخلف شود.