«جنگ ستارگان جِدی: « بازمانده »

«جنگ ستارگان جِدی: « بازمانده »

«جنگ ستارگان جِدی: « بازمانده » و سال ناامید کننده پورت های رایانه شخصی

اوضاع قبل از اینکه بهتر شود بدتر می شود.

اگر اخیراً در نزدیکی یک انجمن بازی بوده اید، احتمالاً چیزی در مورد وضعیت Star Wars Jedi  در بازی ( بازمانده یا Survivor ) در رایانه شخصی دیده اید. حتی در سالی که شاهد عرضه‌های وحشتناک رایانه‌های شخصی بوده‌ایم . موضوع عملکرد مسئله بزرگی است که همه درباره آن صحبت می کنند و به راحتی می توان دلیل آن را فهمید. اگر می‌خواهید نگاهی عمیق به مشکلات فنی بازی داشته باشید، برخی از ویدیوهای اخیر Digital Foundry و Daniel Owen را که در کانال‌های YouTube خود آپلود کرده‌اید را بررسی کنید. با این حال، نسخه کوتاه Jedi: Survivor تمام مشکلاتی را دارد که بسیاری از پورت‌های ضعیف اخیر رایانه شخصی را گرفتار کرده است.

هر بار که بازی را راه‌اندازی می‌کنید، شما را در یک فرآیند پیش‌کامپایل سایه‌بان قرار می‌دهد که به طرز ناامیدکننده‌ای ، مانع از لکنت زبان نمی‌شود. Jedi: Survivor از پیمایش هم رنج می‌برد، به این معنی که وقتی وارد مکان جدیدی می‌شوید، به طور آزاردهنده نرخ فریم شما کاهش می‌یابد. اینها مسائلی بودند که در Jedi: Fallen Order وجود داشتند و هرگز به آنها پرداخته نشد. و متاسفانه، هیچ سخت افزاری وجود ندارد که بتواند این مشکلات را در Jedi: Survivor برطرف کند.

من بازی را روی رایانه شخصی با AMD Ryzen 5600x و NVIDIA RTX 3070 بازی می کنم. سیستم من bleeding edge نیست اما توستر هم نیست. نکته این است که هیچ ترکیبی از تنظیمات وجود ندارد که به دلیل استفاده بازی از پردازنده سیستم شما و VRAM موجود، به Jedi: Survivor یک نرخ فریم ثابت تولید کند. حتی بازیکنان با پردازنده‌های گرافیکی RTX 4090 نرخ فریم ضعیفی را در زمان عرضه گزارش کردند.

در Jedi منوی تنظیمات Survivor را دارید. به طور خلاصه، این بازی دارای یکی از کم کمک ترین منوهای تنظیماتی است که در حافظه اخیر دیده ام. برای پیمایش ماوس به درستی کدگذاری نشده است. هیچ یک از گزینه های گرافیکی با توضیحی در مورد کاری که انجام می دهند ارائه نمی شود. و بازی حتی اشاره ای به تأثیر عملکردی که می توانید از تغییر تنظیمات خاص داشته باشید ارائه نمی دهد. اما بدترین اشکال Jedi گزینه‌های ردیابی پرتوی بازمانده – یا بهتر است بگویم، گزینه، مفرد. برخلاف تقریبا همه نسخه‌های رایانه‌های شخصی مدرن، Jedi: Survivor همه ویژگی‌های RT خود را در یک جابجایی دسته‌بندی می‌کند، به این معنی که نمی‌توانید از موارد ارزان‌تر مانند انسداد محیطی با ردیابی اشعه به تنهایی استفاده کنید

چیزی که همه این مسائل را بسیار خسته کننده می کند این است که همه چیز نباید به این شکل باشد. در سال 2023، این یک راز نیست که چه چیزی یک پورت کامپیوتر عالی را می سازد، و نمونه های زیادی وجود دارد که استودیوها می توانند برای الهام گرفتن از آنها استفاده کنند. به عنوان مثال، با بازی God of War 2018 روی پلی‌استیشن 4 پرو، PS5 و رایانه شخصی، فکر می‌کنم استدلال آسانی وجود دارد که نسخه رایانه شخصی راه قطعی برای اجرای آن بازی است. در مورد Respawn ، استودیو حتی نیازی به دنبال نمونه ای از نحوه ساخت یک پورت عالی برای کامپیوتر ندارد. در سال 2016، Titanfall 2 را منتشر کرد: تا به امروز، یکی از بهترین بازی هایی که می توانید روی رایانه شخصی بازی کنید.

EA تا حدودی شکایات بازیکنان را رد کرده است و نشان می‌دهد که تنها «درصدی» از بازیکنان رایانه شخصی با مشکلات عملکردی مواجه هستند و برخی از این مشکلات به دلیل استفاده از CPU‌های پیشرفته با ویندوز 10 است. در هر صورت، EA گفت Respawn تمام تلاشش را می کرد تا بازی را درست کند.

از نقطه نظر فنی، دلیلی وجود دارد که پورت های رایانه شخصی در طول نسل هشتم کنسول ها نسبت به تقریباً هر زمان دیگری در گذشته کارآمدتر ،آسانتر و یا حداقل ساده تر بودند. پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان شاهد تغییر پردازنده‌های x86 بودند که در واقع نسخه‌های کم‌قدرت‌تری از آنچه گیمرهای رایانه شخصی در برج‌های خود داشتند، بودند. همچنین یکی از طولانی ترین نسل ها در حافظه اخیر بود.

با انتقال به PS5 و Xbox Series X، باید مراقبت و توجه بیشتری به پورت های رایانه شخصی شود. کنسول‌های فعلی روی بازی متمرکز شده‌اند و نیازی به اجرای ویندوز در پس‌زمینه ندارند. سپس این واقعیت وجود دارد که برای اولین بار در مدت طولانی، یک رایانه معمولی بازی به اندازه یک کنسول نسل فعلی قدرتمند نیست. برای اطمینان به جدیدترین نظرسنجی سخت افزاری Steam نگاه کنید. محبوب‌ترین پردازنده گرافیکی تقریباً چهار ساله GTX 1650 است. علاوه بر این، پردازنده‌های شش و چهار هسته‌ای اکثر پردازنده‌های مورد استفاده توسط بازیکنان Steam را تشکیل می‌دهند، با پردازنده‌های هشت هسته‌ای در کمتر از 20 درصد از همه سیستم‌ها. . همه اینها را کنار هم بگذارید ، مشخص می شود که پورت های تنبل دیگر آن را قطع نمی کنند.

از آنجایی که بازی‌های نسل فعلی بیشتری منتشر می‌شوند و آن عناوین از همه چیزهایی که PS5 و Xbox Series X ارائه می‌دهند بهره می‌برند، فکر می‌کنم که شاهد پورت‌های ضعیف‌تری برای PC خواهیم بود.

اما تغییر تکنولوژی تنها بخشی از آن است. ناشران در این زمینه بی تقصیر نیستند. دو تا از بدترین پورت‌های PC منتشر شده در سال جاری، Jedi: Survivor و The Last of Us Part 1، به عقب رانده شدند تا به توسعه‌دهندگان خود زمان بیشتری برای پولیش بدهند. در مورد Jedi: Survivor، Respawn به طور خاص از عملکرد بازی به عنوان یکی از دلایل تاخیر یاد کرد. EA با آگاهی کامل از وضعیت محصولی که قرار بود عرضه شود، تصمیم به تاخیر بیشتر در بازی گرفت. در واقع، EA حتی به طرفداران هشدار داد که بازی در حال عرضه است .